reklama

O tom, že prvá pomoc nemusí vždy znamenať to isté I.

Toto sú rady pre tých, ktorí rozmýšľajú, že to s tým nožom/ žiletkou, .../ trochu preženú, alebo to už práve prehnali.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Ak stojíte pred dilemou, či si ublížite, môžu vám pomôcť tieto malé triky:

1. z celej sily si zakričte, napr. "sprostá chladnička", alebo " letiace lastovičky"

2. zatancujte si, poskočte, pobehnite, vyvenčite psa, ... skrátka fyzická aktivita. Ak to naozaj nejde, aspoň zmeňte polohu tela

3. zavolajte niekomu, rozprávajte o škole, o tom, čo práve ide v telke, čo ste dnes robili. Zvážte, či to bude niekto, kto o vašom probléme vie, alebo niekto absolútne nezainteresovaný. Ak ne- máte nikoho takto blízkeho, choďte na chat a vyrozprávajte sa

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

4. vezmite červenú fixu a pomaľujte sa na miestach, kam ste sa pôvodne chceli porezať

5. vypite toľko vody, koľko vládzete, dajte si studenú sprchu, trochu sa preberte. Tento stav, možno iba u mňa, pripomína akési mentálne omámenie. Vnímate všetko, ale zároveň absolútne nič.

6. hlavne u seba nenoste nôž a iné ostré predmety. Prevencia je výborná vecička.

7. nepozerajte si stránky, ktoré podprahovo propagujú sebapoškodzovanie. Sú tam zvyčajne obrázky, ktoré vás budú zbytočne dráždiť a provokovať. Aj toto patrí k prevencii. Presne preto nenájdete na mojom blogu žiadne fotky rán a nožov, aj keď ich je plný internet a niektoré záujmové skupiny v ich ukazovaní majú nenormálnu pasiu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Možno je týchto rád málo. Ak poznáte nejaké iné, ktoré by som si mohla vyskúšať aj ja, prosím, dajte mi vedieť.

A ešte jedna posledná:

8. Ak ste si už ublížili, nezostáva vám iné, ako si ranu okamžite vydenzifikovať. Áno, ja viem, aj mňa ako prvé napadlo skryť ju pod tričko, ale nie, nerobte to. Textílie v rane, to nie je dobrý nápad, iba to bude viac hnisať. Ak si ranu ošetrujete sami a rana je pozdĺžna, prelepte ju sterilným leukoplastom, ktorý vystrihnete do tvaru motýlika.

Zuzka Hudakova

Zuzka Hudakova

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Žena, dievča, muž, chlapec, Blíženec,všetko v jednom. Zoznam autorových rubrík:  Moje obľúbené veciSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu